Job 7 van 23


Report this listing

Solliciteren



Beleidsmedewerker Natuur, Landschap en Ecologie


Functie

Grensarbeid zoekt voor de gemeente Sittard-Geleen een beleidsmedewerker Natuur, Landschap en Ecologie.

Ben jij de Beleidsmedewerker Natuur, Landschap en Ecologie die aan de slag wil met het versterken van de ecologische veerkracht van onze gemeente?

Met het omarmen van de door de samenleving opgestelde Toekomstvisie SITTARD-GELEEN 2030, EEN VEERKRACHTIGE STAD, maken we ons samen sterk voor een gezonde, ondernemende, innovatieve en duurzame stad. Het versterken en herstellen van de ecologische veerkracht is daarin één van de vier belangrijke opgaves.

Om richting te geven aan deze opgave is in 2022 is een Agenda Landschap opgesteld door het college. Daarin is opgesomd met welke onderwerpen en projecten we de komende jaren aan de slag gaan op het specifieke werkveld van natuur- en landschapsontwikkeling. Deze agenda gaan we uitbreiden tot een Groenagenda waarin benodigde beleidsontwikkelingen en -actualisaties, ecologisch groenbeheer, het verhogen van de biodiversiteit en klimaatadaptie een plek gaan krijgen.

We vinden het belangrijk op een goede manier invulling te geven aan wat de samenleving van ons vraagt. Dit streven vloeit onder andere voort uit samenwerkingen die zijn ontstaan als gevolg van de Toekomstvisie 2030.

Wat wordt jouw uitdaging?

Ofschoon we meer bekend zijn als een stedelijke gemeente, kent de gemeente Sittard-Geleen een groot areaal buitengebied, dat zich uitstrekt van het Limburgse Heuvellandschap, tot het Graetheideplateau en de Grensmaas. Deze gebieden kennen een hoofdzakelijke agrarisch gebruik en vormen ook het uitloopgebied voor onze inwoners, recreanten en toeristen. Als Beleidsmedewerker Natuur, Landschap en Ecologie ga je aan de slag met de uitwerking en realisatie van de Groenagenda. Je levert met jouw inhoudelijke kennis, samen met je collega’s en partijen in de samenleving, een bijdrage aan de ecologische veerkracht van onze gemeente.

Dit doe je samen met je collega strategisch beleidsadviseur en collega beleidsmedewerkers op het gebied van natuur en landschap binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling en team IPOR.

Jouw taken zijn:

• Je adviseert in vergunning processen en ruimtelijke ontwikkelingen voor het onderdeel natuur, landschap en ecologie

• Je adviseert bij gebiedsontwikkelingen over ecologische aspecten

• Je vertaalt strategisch natuur- en landschapsbeleid naar de uitvoering en zoekt daarin de samenwerking met Team IPOR

• Je zoekt verbinding met (de strategen van de) andere vakgebieden zoals wonen, economie, klimaatadaptatie en duurzaamheid/energietransitie, maar ook met de andere teams.

• Je adviseert je collega’s en het bestuur gevraagd en ongevraagd, stelt beleidsstukken en begeleidende collegenota’s, raadsnota’s, notities voor wethouder(s) en raadsinformatiebrieven op.

Jouw profiel

Wat vragen wij?

• Een afgeronde hbo opleiding op het gebied van natuur en ecologie

• Ervaring met projecten en gebiedsontwikkelingen

• Ervaring als (beleids)adviseur met vraagstukken op het gebied van natuur en landschap.

• Ervaring binnen de gemeentelijke overheid is een extra troef.

Wat breng je mee?

• Jij staat midden in de samenleving, bent verbindend, durft verantwoordelijkheid te nemen en kunt goed samenwerken;

• Je bent analytisch, hebt een hart voor natuur, landschap en landbouw en kunt complexe vraagstukken vanuit meerdere beleidsdisciplines analyseren, omzetten in een goed proces en doorvertalen naar de uitvoering

• Je bent gericht op samenwerking en weet commitment te organiseren met partijen die voor onze ambities relevant zijn.

• Jij kunt vanuit een frisse blik, een stevige brok energie en met nieuwe ideeën en inzichten met het thema aan de slag gaan.

  • De uitvoeringsmodaliteiten van de oplossingen bepalen
    De succesfactoren identificeren
  • Omschrijven, uitvoeren van en rapporteren over het beleid van duurzame ontwikkeling
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Domein: Duurzame ontwikkeling (milieu, sociaal en MVO)
  • Een methode of een kwaliteitsactieplan toelichten en uitvoeren (correcties, verbetering, gelijkvormig maken, ...)
  • Domein: Milieumanagement
  • Studies uitvoeren over de organisatie en evolutie van informatiesystemen
    De implementatie ondersteunen

Aanbod

Een werkomgeving waarin medewerkers elkaar waarderen en denken in oplossingen vanzelfsprekend is. Een dynamische omgeving waarin collega's aan integrale opdrachten werken, eigen verantwoordelijkheid nemen en open staan voor verandering. En als je bij de gemeente Sittard-Geleen werkt, heb je goede arbeidsvoorwaarden. Flexibele werktijden maken een goede balans tussen werk en privé mogelijk. Gemeente Sittard-Geleen investeert in haar medewerkers door het aanbieden van opleidingen.

Wat de arbeidsvoorwaarden zijn op basis van 36 uur per week? Dat zetten we voor je op een rij:

• Een salaris van minimaal € 3.317,=. bruto (aanloopschaal 9) tot maximaal € 5.247,=. (functieschaal 10) bruto per maand.

• € 3,00 vergoeding per dag die je thuiswerkt.

• Een eigen mobiele telefoon en device.

• De mogelijkheid tot het inrichten van een thuiswerkplek.

• Een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- per jaar.

• De mogelijkheid om je te ontwikkelen en door te groeien door het aanbieden van opleidings- en ontwikkelfaciliteiten.

• In eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met het perspectief voor onbepaalde tijd na 1 jaar.

• Ook kun je rekenen op 17,05% individueel keuzebudget. Dit budget geeft jou keuzevrijheid in de secundaire arbeidsvoorwaarden die je ontvangt. Zo kan je kiezen voor meer salaris, meer pensioenopbouw of je koopt meer verlofdagen.

Ter info voor de Belgische sollicitanten: Over het algemeen is de loonbelasting in Nederland lager waardoor een Nederlands nettoloon, afhankelijk van de gezinssituatie, vaak hoger is dan in België. Je kunt als werkzoekende bij onze partners terecht ( international@vdab.be ) voor gratis basisinformatie over het wonen en werken aan de andere kant van de grens. Het gaat dan vooral over sociale zekerheid, belastingen en arbeidsrecht. Afspraak inboeken? klik

Solliciteren

Timo Hesemans
0031650203286
Maastricht@grensarbeid.eu

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht